29 de nov. 2009

dubtes postmortem sobre la marca Bcneta






Bcneta, la marca més guai de neteja de carrers ha mort. quan ha durat la marca? uns 10 anys, és prou temps però per una marca no és massa temps. Valia la pena? No ho sé. Quin cost devia tenir llançar-la i aplicar-la? Perquè cal donar tanta visibilitat a un servei de neteja d'un ajuntament? Cal comunicar tant la neteja de carrers en una ciutat prou neta? És sostenible en termes de contaminació visual? Si cada servei actués igual hom ni veuria els OPIs. No és just que siguin més cridaners la Guardia Urbana o els Bombers?


Mario Eskenazi la va portar al món, i Mario ha creat la descendència. Però oh! fracàs de modernitat guai, la nova marca no és com la mare! Bcneta era tan guai que fins i tot incloia un signe d'admiració! apareix un símbol correctet ell, massa correctet crec, que no molesta ningú i agrada a les tietes modernes. I amb ell una marca estrictament funcional, ben bé com si fos un departament de la Generalitat. Res de noms moderns, una marca (casi) organitzativa i racional, que indica el departament  (medi ambient) i el subdepartament (Gestió de Residus). El "casi" és per un detall de modernitat guai: Barcelona pel Medi ambient (Pel medi ambient som-hi, que diria la Generalitat). Un dubte de contingut: millorar el tranport públic no és també clau pel medi ambient (menys cotxes)? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada