27 de des. 2009

la meva torradora americana és una inadaptada culturalment


No, no sóc un guarro, és que la meva torradora està pensada per pa de motlle. Però jo uso pa "europeu", i aquesta petita diferència suposa dos grans problemes:
  • les engrunes que genera el pa d'aquí són molt més grans i abundants que les del pa de motlle i per tant el minúscul recollidor de molles no serveix de res.
  • les llesques de pa de motllo són prou altes per ser agafades un cop s'han torrat però el pa de pagès o la baguette sovint queden amagades i m'haig de cremar els dits per agafar-les.
Potser semblen banals però cremar-se els dits i tenir la torradora plena de crostons carbonitzats durant tota la vida útil de la torradora no és agradable. Si jo fos fabricant de torradores i tingués tot el dia per pensar en el meu producte no em costaria tant pensar-hi, no? Ni tan sols caldria fer massa estudis d'usuari. De totes maneres si el fabricant és americà hagués estat bé estudiar els usuaris per tenir feedback.
Els meus colegues de Smart van escriure un article sobre l'adaptació cultural (entre d'altres coses) dels productes, podeu llegir-lo aquí.