6 de febr. 2011

Estrella Damm: patrocinador de la Generalitat de Catalunya

Què en penseu de l'anunci d'Estrella? Fa dies que el veig i em pregunto "què en penso?". Ara ho tinc claríssim:
Penso que és emotiu, tot i que és un pèl nyonyo, tot i que és modern, tot i que és més modernillo que modern, tot i que els protagonistes semblen sortits de Bestiari Il·lustrat, tot i que els Amics de les Arts no m'agraden, tot i que dóna un missatge positiu, tot i que no té res a veure amb la cervesa, tot i que això ja passa, tot i que ja cansa, tot i que aquesta estratègia és bona per crear marca, tot i que s'han passat de rosca, tot i que als catalans ja ens va bé treure pit, tot i que això li tocaria més a la Generalitat, tot i que queda menys institucional i fred si ho diu Estrella, tot i que és menys creïble dir-ho per treure'n profit, tot i que quan ho veus no ho penses, tot i que és pervers usar els sentiments així per vendre cerveses, tot i que ens hem acostumat a que els anuncis no tinguin res a veure amb el producte, tot i que San Miguel fa una campanya que sí hi té a veure, tot i que la seva estratègia és de missatge funcional, tot i que és més honesta, tot i que fa pena al costat del glamour de l'anunci d'Estrella, tot i que hauriem de mantenir el cap fred mirant la tele, tot i que estem cansats i ho saben, tot i que en Quim Gutiérrez està fantàstic, tot i que "que què tenim" està sobreactuat, tot i que sobreactua millor que els Amics, tot i que és normal, tot i que http://www.youtube.com/watch?v=NdypDmny50o.


8 comentaris:

  1. el nivell d'autocomplacència de l'anunci causa vèrtic..

    ResponElimina
  2. totalment d'acord. Algú té l'autoestima tan baixa per necessitar aquesta dosi de Prozac?

    ResponElimina
  3. Si un fill meu parlés d'ell de la manera amb què ho fa l'anunci de catalunya i damm, pensaria que l'èxit se li ha pujat al cap i està a punt de fotre's una gran llet; seria com un "indicador de que ha perdut peu" i millor que el posi a ratlla jo a què ho faci la "realitat" més tard.

    ResponElimina
  4. Lo más curioso del anuncio es la comparación con los anuncios anteriores que habia realizado Damm en los veranos; transmitian buen rollo, felicidad, etc... y de fondo, ya se daba a entender que vivir en el meditarráneo (catalunya, baleares,..) tenia muchas cosas buenas, la sorpresa es que esta vez, en vez de destilar la idea, hayan querido ser explícitos, y ha perdido la gracia..

    ResponElimina
  5. bona observació Anònim 2! ser tan explícit només funciona quan tens alguna cosa a dir (denúncia, ONGs…)

    ResponElimina
  6. Bé, canya al mono!
    El que no acabo d'entendre és QUÈ BUSCA l'anunci; sembla que el publicitari s'hagi concentrat més en l'estètica, la cançó i el bon rollo, i s'hagi oblidat del missatge; o això, o és que simplement no buscava res més que associar la cervessa al bon rollo, vull creure que no...

    ResponElimina
  7. Al capdavall el "bon rotllo" és el servei de la cervesa, és l'experiència d'ús del producte. Ara en aquest cas crec que buscàven notorietat, ressò als mitjans… i als blogs. Era Dalí que deia "Que parlin de mi encara que sigui bé"?

    ResponElimina
  8. del comentarista de TV Toni Vall: "L'anunci d'Estrella "fa vergonya al·liena"
    http://comunicacio.e-noticies.cat/lanunci-destrella-fa-vergonya-alliena-50413.html

    ResponElimina